fredag, januari 14, 2011

Casall vs Nike

Äntligen!
Igår var jag o hämtade ut den del av min Casallbeställning som kommit. Jag är alltid lite fundersam när det gäller träningskläder som jag beställt utan att prova dem (endast fått se provkollektionen o provat en del), men när det gäller både Nike o Casall har jag bra koll på vilka storlekar jag behöver till olika plagg.


Favoritplatsen delas av Casall o Nike. Nike gör snygga o roliga kläder, träningskläder med hyfsad funktion som man känner sig snygg o cool i. För mig gör de perfekta kläder för dansklasser, i mitt fall främst BODY JAM, då det är det jag instruerat mest de senaste åren.

Casall däremot går jag gärna runt i hemma samt även mixar med vardagskläderna. Avseende vilken passtyp Casall bäst representerar för mig är det BODY BALANCE. Jag kan röra mig smidigt, kläderna är sköna o i följsamma material med kvinnlig skärning.


Det jag uppskattar med just Casall är att det är kläder som verkligen håller färg o form, tvätt efter tvätt, år efter år. Självklart är jag som de flesta träningsnördar pigg på att uppdatera garderoben ganska frekvent, men det tråkigaste som finns är när favoritplaggen drastiskt förlorat sin forna glans.



Windstoppermössa, blir perfekt även på promenader o i skidspåret.
En skön tunn överdragströja. I em ska jag ha på mig den när jag ska på min fantastiska kollega Fridas Zumbaklass, lagom uppvärmningsvärme


Linnet under med lätt v-ringning o rynk mellan brösten.

Utöver ovanstående så var det ett par nedanförknälånga byxor med mudd, två längre loose fit t-shirtar o två linnen till, ett svart med lite nättygsdetaljer o ett plommonlila med mycket detaljer i ryggen. Dessutom en superfin rosa reflexväst som kommer väl till pass mörka kvällar.

Nu längtar jag mest efter mina två par herrshorts som jag också beställde. Damshortsen är alltid så korta o jag gillar mest att träna i knälånga shorts så det ska bli spännande att se på passformen. Provkollektionshortsen passade iaf perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar