måndag, mars 14, 2011

Ett forum för alla åldrar, iaf från mitten o ner

Det är extra roligt att se att även de yngre åldrarna hittar hit. Hoppas att detta blir ett forum som alla känner sig bekväma med. Nedan följer ett mail från en kille som heter Gustav som verkar haft besvär länge.

Hejsan!
Jag skejtade hela sommarlovet för 2 år sen, och det var ett speciellt trick som fick mig att få riktigt ont i hälen och jag har haft det sen dess, men i mindre skala. Jag skulle hoppa utför en kanske 1 meter kant och landa på asfalt antingen landade jag så hårt på brädan för jag kunde inte ens gå efter hoppet eller så landade jag med nästan bara tårna och lite till på brädan men hela hälen böjdes liksom ut riktigt mycket.. Det läker aldrig och så fort jag är med på gympan i skolan så har jag riktigt ont när jag springer och efter hela gympan..

Har haft ont i 2 år nu, fast nu är det värre än förr. Kan detta vara hälsporre eller vad är det? Det läker liksom aldrig av sig självt. Har inte varit hos en sjukgymnast men nu när man verkligen vill bli i form igen till sommaren..

Tack på förhand!
 Gustav 15 år


Som vanligt så återkommer jag till hur svårt det är att ställa diagnos utan undersökning. I ditt fall skulle jag vilja veta var kring hälen dina besvär sitter. Är det under "hela" hälen? Är det vid framkant undertill på hälen? Är det på baksidan av hälen? Är det från hälen till någon av fotknölarna?

Hoppas att du kommer tillbaka hit så jag kan ge dig lite råd på vägen :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar