fredag, augusti 12, 2011

Bröllopsform med Dukan

Nu är det bara drygt två veckor kvar till bröllopet. Jag har egentligen inte tid att sitta vid datorn o göra annat än trycksaker, men ni vet hur det är, det är som på studietiden under tentaperioden. Det man borde göra blir lixom mindre intressant ;) Som tur är är bröllopsplanering otroligt roligt så det ska nog hinnas med det också.

Jag tänkte bara skiva lite om hur vi har tappat lite kilon båda två, nu inför den stora dagen. Vi snackar inte om en himlans massa kilon tappade, men vi har gått ner ca 10 kg var, mer än jag både hade förväntat mig o hoppats på.

I början av maj fick vi tips av min mamma om en diet hon halvhakat på, Dukandieten. Jag tror egentligen att alla dieter mer eller mindre fungerar, bara man verkligen vill o följer dem strikt. På tre veckor gick jag från 65 kg o ner till 56. Kilon som jag inte trodde var möjliga (har inte varit under 60 sedan innan puberteten utan alltid legat mellan 60 o 65 kg).

Jag vill inte marknadsföra utan bara tipsa. Man äter vanlig, riktig mat, behöver aldrig gå hungrig (såklart sugen på skräp men när vi var två så fick vi stötta varandra, mest Martin mig som är ett godismonster). Vi har nu under semester slarvat järnet, ätit godis, glass o fika varje dag, o jag har sedan innan semester (var nere på 55 ,4 då), gått upp endast ett kilo. Nu blir det åter till proteindagar, flera stycken på raken :)

Med min bakgrund o utbildning trodde jag aldrig att jag skulle kunna gå ner så mycket utan motion, men eftersom jag varit opererad om vartannat under våren har jag verkligen inte tränat något alls, o ändå med förbluffande goda resultat. Mitt mål har aldrig varit att se ut som en speta, men när man kan köpa jeans i storlek 26/32, nog är det något som gör en lite extra glad inombords.

Jag kommer att tipsa mer om hur våra måltider har kunnat se ut framöver, så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar