onsdag, november 02, 2011

Biceps

Vilken underbar höst!
Jag fick denna soliga, vackra dag ett mail från en tjej som heter Therese:

Hej!
I morse vaknade jag upp och hade jätteont i vänster arm, vid armvecket.
Det går knappt att sträcka ut armen för att det gör så ont, och det gör även ont att böja armen mycket. Jag misstänker att det kan vara bicepsfästet eller nåt, eftersom det gör ont i biceps mot armvecket och strålar ner till underarmen lite. Även i höger arm har jag ont på samma ställe, men inte lika illa som i vänster. Igår styrketränade jag biceps ganska kraftigt, hänger säkert ihop med det. Jag är inte otränad annars och brukar styrketräna, men kanske inte så mycket som jag gjorde igår. Vad tror du att det är, och hur länge kommer det att göra ont?

Ja du, det är lite svårt att avgöra vad det är. Dels kan det ju helt enkelt bara vara rejäl träningsvärk som går till sig på ett par dagar. Har du lite otur kan det ju vara lite större bristningar i  några muskelfibrer o då kan det ta lite längre att bli bra o krävas lite mer.
 
Allmäna råd oavsett:
Försök att hålla i gång o röra dig/armen så naturligt som möjligt.
Sträck försiktigt ut armen fullt, till ytterläge, någon gång i timmen.
Undvik tyngre belastning men det är inte farligt när det gör lite ont.
Om man vill kan man ta lite antiinflammatoriska tabletter för att dels smärtlindra men hjälpa till att hämma en ev inflammation.
 
Är det träningsvärk kan det hända att du har ännu ondare i morgon :(
Om du inte blir bättre på säg 5 dagar, får du gärna skriva till mig igen, så kanske du har fått ngt nytt symptom som kan guida oss vidare.
 
Lycka till,
- Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hej. Jag har råkat ut för samma problem, dock kom min smärta direkt efter träningspasset. Det gör ont som på beskrivningen och även om jag spänner muskeln lite eller tar på den. Detta gäller bara i min vänster arm och känner inte av någon träningsvärk alls i högerarmen. Detta är nu tre dagar sen det hände. Så samma fråga, vad tror du att det är och hur länge kommet det att göra ont?
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
  2. Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com

    SvaraRadera
  3. ont i bizeps vid hammercurls och bizepscurls och värst är det vid hammercurls fick skadan vid upp vridning av hantlar vid axelpress med hantlar tror var efter en kortare vila på semester har även ont när jag körhantel press bänkpress har haft det men tränat i c.a fyra månader ändå och det ger sig aldrig så nu har jag ej kört på två veckor tror jag åkt på tendinosos själv tror jag att jag ska uppsöka en naprapat och sedan träna exentriskt lätt med ett supinerat grepp efter naprapat vad tror du om det m.v.h. jan.gegerfeldt

    SvaraRadera