torsdag, september 08, 2011

Dukan proteindag frukost

Då var det dags igen. Efter många veckor av frosseri, framför allt senaste veckan då jag "varit tvungen" att äta upp de två kilon marsipan som vart över efter tårtdekorationerna till bröllopstårtan. Åt dessutom chips till frukost igår o kände att det fick räcka. Trots extremt ohälsosamt födointag sedan bröllopet har jag "bara" gått upp drygt 1 kg de senaste veckorna.

Idag började jag tillsammans med en kollega som jag peppat att hänga på, med en proteindag. Jag har fått några mail med frågor om vad jag äter under de olika faserna så här är en bild på hur en frukost kan se ut. Eller ett mål för den delen, jag är inte så noga med vad som är vad, äter det jag är sugen på.




1 kokt ägg med örtsalt samt en skål med "yoghurt". Jag tar en halv burk lättkvarg (eller lättkesella, det är typ samma sak) o blandar med Fun light. Gott o enkelt. Den andra halvan av burken brukar jag blanda ihop med Fun lighten o ta med till jobbet som mellis.

1 kommentar:

  1. Jag har inte för avsikt att göra detta till en kostblogg så jag kommer inte att skriva så väldans mycket om Dukan, men i morse hade jag gått ner 1 kilo :) Från 57,4 till 56,4, tänk så mkt vätska man samlar på sig när man äter kolisar...

    SvaraRadera