torsdag, oktober 14, 2010

På gränsen till för mycket

Idag har jag fyra klasser på schemat. Jag började med ett härligt BodyBalance före lunch följt av ett kämpigt seniorpass o kommer att avsluta kvällen med två cykelklasser efter varandra. 


Igår hos Berg flyttar in fick vi en inblick i Anja Perssons liv. Nog såg det glassigt ut att få träna lite o sedan sola o dricka vin resten av dagen. Till o med så skönt att jag hann få ett sting av avundsjuka... 


Idag är jag på andra tankar. Jag har fyra klasser under dagen o känner att det är lite i mesta laget, undrar hur en vanlig on-season dag ser ut för henne?

1 kommentar:

  1. Låter som en mastodont dag. Jag körde två pass igår och tyckte det var jobbigt..inget mot 4!

    Tänkte höra vad du har att säga om mitt högra knä. Skadade mig vid skidåkning, ganska illa. Fick gå på kryckor i ca 2 veckor. Det kändes som att knät hoppade ur led men när jag ställde mig upp så "knäppte" det till och min teori är att knät hoppade tillbaka. Detta hände 2006. Fick ingen rehabilitering efter detta.

    Under 2007 började jag träna step, aerobic, gympa och känner att knät "glappar". Har varit inne på magnetröngen med de hittar inget.
    Provade under en tid att stå på balansplatta men kände ingen större skillnad.

    Har fortfarande ont och smärtan är för det mesta på insidan av knät. Det känns också som att knät är svullet inuti och är ibland svårt att böja, och skjuta ifrån med när man exempelvis går i trappor.

    Har lite känningar i vänster knä också men inte alls i samma utsräckning.

    Är instruktör så det är av största vikt att jag bli okej. Har inte orkat kämpa vidare då jag inte märkt någon förbättring och att inget visades på magnetröntgen.

    (Vet inte om detta är till någon hjälp, men har varit hos en kiropraktor och han menade att mitt bäcken inte är rakt och att jag är lite vriden i kroppen med vänster sida som pekar lite mer framåt.)

    Hoppas du har fått lite info som gör att du kan dra någon slutsats eller ge mig tips på vad jag ska göra för att bli bättre :)

    Kommentera gärna tillbaka på http://sandraormander.blogg.se eller maila sandra_ormander@hotmail.com

    SvaraRadera